Sunday, March 8, 2009

terjatuh,tersakit~~

mmg xleh lupa ar cite ni...
mmg sakit ble kne nk nangis pon ader tp control2...
kejadian ngeri(ngeri ke) berlaku mse ak standard 4...
dah menjadi rutin harian ak setiap kol 1 g anta lauk tok nenek pastuh trs g kelas al-quran..
ak mmg nek basikal ar g sane, sbb da slalu g nek basikal ak mmg da pro bwk basikal siap bleh lps2 tangan lg(hebat ke camtuh, tp mse tuh dikire hebat la kecik lg kn)...

ak mmg slalu memecut ngan laju ble nek basikal ni sbb pns...
klu mase tuh ader perlumbaan basikal ak sure2 la juare nyer(perasan je lbh)..


satu ari ni terjadilah stu kejadian yg cukup2 menyakitkan(mmg btl2 sakit la)..
ak cam biase nek basikal ngan laju menuju umah nenek..
ak lalu jalan kampung so ader jambatan n ader bukit...
biase nyer ak pas jer lalu tp arituh malang xberbau...
ak turun bukit tuh dgn laju nyer..........................................................

pastuh....................................................................................................


xsmpt nk brek, jatuh la ak tergolek cam nangke busuk (haha)..
da la mse tuh jln tuh da ltk tar.......................................
mmg sakit glerr, lutut ak da rse pns ble ak tgk.............
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............................
da berdarah, sakit2...
tp tgk lu orng kiri kanan, nsb bek xde orng syukur ngat...
ak cek lauk nenek ak msh elok cme kuah tumpah ckit(nsb bek mama ak gne bekas yg berkualiti disahkan oleh sirim)...
ak pon teruskan perjalanan mmg pedih gler ar lutut ni bwk basikal pon xlrt..
sblm smpi umah nenek ak ader stu kedai ABC, sempat2 jer ak order 2 ABC kat c2 tok ak n nenek ak... hahahha

smpi je umah nenek ak, die tye nape kuah ni tumpah ak pon cerita la pe yg jadik smbl nangis2...
da xtertahan da sakit kat lutut ni............................................
nenek ak pon amek ubat sapu la kat lutut ak tuh.....

sakit glerrrrrr jatuh basikallllllllllllllllllllllllll.................
korang penah kerrr....
moral value nyer bwk drive carefully....

2 comments:

[A]-[Z]-[R]-[I]-[N] said...

aku dulu pun penah jugak jatuh basikal....
mmg malang Xberbau...
aku jatuh masa aku nek basikal racing dgn abang aku....
basikal tue tadak tmpat duduk blakang...
so... aku duduk laaa kat body tue.. abg aku drive...
tetiba jaa abg aku hilang kawalan...
kemudian dagu aku tersidung dgn tar jalan....
mmg sakit gila... darah berliter-liter la mengalir... tapi alhamdulillah sekarang aku masih ada darah yg stabil... masih bnyak.... siap penah derma darah lagie... hahaha...

ainarr said...

waaaaa....
tragis2..

counters